آیا مدل ورق ماربل شیت را می شناسید؟ آیا می دانید روکش ورق مرمر و سقف کاذب چیست؟

 
 
و کارشناسان ما از شرکت آذران پلاستیک با ارائه این مقاله قصد دارند شما را با یکی از جدیدترین مدل های پوشش دیوار و سقف کاذب آشنا کنند که ورق مرمریت یکی از پرکاربردترین متریال های امروزی می باشد. در دکوراسیون داخلی انواع محیط ها کاربرد دارد.
 
 
ورق ماربل شیت چیست؟
 
ورق ماربل شیت به زبان لاتین سنگ مرمر است و ورق های مرمر در واقع ورق های پی وی سی با نقش و نگار سنگ است که به سنگ مصنوعی نیز معروف است. ورق سنگ مرمر یکی از مواد مورد تقاضا در دکوراسیون داخلی است. ورق مرمر بیشتر با طرح های سنگی معروف است.
 
 
این ورق های پی وی سی دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند. دلیل محبوبیت این ماده بدون درز و یک تکه بودن آن است. بنابراین استفاده از ورق های مرمر برای دیوارها باعث زیباتر شدن آن نسبت به سایر مصالح دیوارپوش می شود. انواع مختلف آن در طرح های چوبی ساده با رنگ های متنوع تر و طرح های کاغذ دیواری تولید می شود. نوع جدید این برگ ها قابلیت عبور نور را دارد.
 
 
در مورد ورق های بیشتر و بهتر سنگ مرمر، لازم است بدانید که امروزه یکی از پرکاربردترین موادی است که به عنوان سنگ مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در تهیه این پوشش از درصد خاصی از گرد و غبار سنگ استفاده شده است. از آنجایی که تشکیل یک سنگ طبیعی در طبیعت سال ها طول می کشد و استخراج آن آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند، سنگ های مصنوعی جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ های طبیعی محسوب می شوند.
 
 
 
 

آشنایی با ورق ماربل شیت و انواع محصولات آن.


روکش دیوارپوش ورق ماربل شیت چیست؟
 
لازم به ذکر است که برای تولید دیوارپوش ورق مرمر 03% پودر سنگ و 60% پی وی سی ترکیب شده است.این دیوارپوش دارای ضخامتی در حدود 4 میلی متر بوده و در ابعاد مختلف از جمله 2.80*1.22 تولید می شود. در این دیوارپوش ها از انواع پوشش ها استفاده می شود. به عنوان مثال طرح چوب، طرح ساده، طرح سنگ و طرح های دیگر در این دیوارپوش به افراد این امکان را می دهد که با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.
 
 
در ادامه معرفی دیوارپوش ورق مرمری، بد نیست بدانید که به دلیل شباهت زیاد به سنگ مرمر به سنگ مصنوعی نیز معروف است. اگرچه این ماده روح و وجود سنگ مرمر طبیعی را ندارد، اما ممکن است زیبایی این سنگ گران قیمت را به خوبی نشان دهد. بنابراین مهمترین مزیت آن قیمت اقتصادی آن نسبت به سنگ طبیعی است.
 
 
ویژگی های روکش دیوار ورق مرمر
 
این نوع متریال از نظر ویژگی های بصری واقعاً شبیه سنگ طبیعی است که در آن به تمام خطوط و طرح های سنگ احترام گذاشته می شود اما در رنگ های مختلفی مانند خاکستری، بژ، سفید، صورتی یا سبز نیز تولید می شوند. از دیگر ویژگی های دیوارپوش ورق مرمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
 
 
از نظر هزینه، مقرون به صرفه و ارزان است.
 
در برابر رطوبت و آب مقاوم است.
 
مقاومت خوبی در برابر حرارت و آتش (تا 80 درجه سانتیگراد) دارد.
 
در برابر مواد شوینده مقاوم است.
 
مقاوم در برابر خش و سایش است.
 
وزن سبکی دارد
 
نصب آن آسان و راحت است.
 
از نظر بهداشتی کاملا آنتی باکتریال است.
آذران پلاست به عنوان تولید کننده دیوارپوش برتر ایران